fbpx

Een vraag die jij aan jezelf zal stellen, is: ‘Waarom zou ik een website nodig hebben?’. Een website is een slim idee! Die vraag stelden wij ook aan onszelf. Wij vonden dat een website een goed ontwerp moest hebben. Later zijn we ons gaan focussen op de vindbaarheid van onze klanten. In deze blog krijg je het antwoord op de vraag: ‘Waarom zou ik een website nodig hebben?’. Je komt ook te weten wat de voordelen van een website zijn en wat er allemaal bij komt kijken.

Weet jij waarom je een website nodig hebt?

Een website is een basisbehoefte van je onderneming. Je wist waarschijnlijk al dat alle bedrijven tegenwoordig een website hebben. Als je kijkt naar je concurrenten, zullen die er vast al een hebben. Je kan verschillende redenen hebben om een website te nemen. De reden die het meest wordt genoemd is dat je betrouwbaarder overkomt voor je potentiële klanten. Het wordt steeds belangrijker om betrouwbaarder te zijn deze tijd. Een website is een slim idee daarom!

 

Neem jij zomaar iets aan van iemand anders? Ik in ieder geval niet, ik luister en zoek daarna uit of de informatie die ik heb gekregen wel klopt. Doordat veel mensen dit doen is het handig als je een website hebt. Als je een website hebt dan ben je betrouwbaarder dan bedrijven die dit niet hebben. Een andere reden is dat je een grotere groep mensen bereikt. Wist je dat mensen je bedrijfsnaam minder goed onthouden na het lezen van een informatieve flyer of folder? Dit komt, omdat ze die weggooien na het lezen.

 

De meeste mensen zoeken eerst op internet naar informatie, producten of diensten. Als je een website hebt kunnen mensen jou ook vinden en kun je uiteindelijk een veel grotere groep mensen bereiken. Jij onthoudt waarschijnlijk ook een bedrijfsnaam beter dan een telefoonnummer. Je klanten hoeven dan alleen op je bedrijfsnaam te zoeken en ze komen al bij je website uit en dus ook bij je contactgegevens.

 

 

 

Heb je geen idee hoe je je moet onderscheiden van je concurrentie?

Lees hier hoe anderen jou kunnen helpen!

 

 

 

 

 

24 uur per dag beschikbaar

Je website is 24/7 beschikbaar. Dit betekent dus dat al je klanten (nieuwe en oude) je makkelijk kunnen vinden. Je klanten kunnen op ieder gewenst moment naar je website gaan om meer informatie te zoeken over je product of over je bedrijf. Je klanten kunnen ook rustig je website doorlezen zonder dat ze de druk voelen om iets te kopen. Jij bent vast wel eens aangesproken om iets af te sluiten of te kopen, hoe vond jij dat? Vast niet heel leuk. Een andere bekende vorm is dat ze jou bellen als je net wilt gaan eten. Herken je het? Je website is 24/7 beschikbaar, dus als je ligt te slapen kunnen je klanten nog steeds informatie vinden over je bedrijf. Je bent dus echt altijd bereikbaar voor je klanten. Jij zoekt toch ook eerst naar informatie voordat je iets gaat kopen? Dat doet je doelgroep dus ook en daarom is een website een slim idee!

 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 

 

Marketing wordt makkelijker

Je kunt je website gebruiken als marketingkanaal of je kunt hem gebruiken als doorlink van je advertentie. Je stuurt dan je klanten via je social media naar je website. Met Google of andere zoekmachines ben je goed te vinden. Daardoor word je doelgroep groter, want je hoeft de mensen niet meer persoonlijk te benaderen om je bedrijf bekender te maken. Door een website heb je veel meer tijd over om andere zaken te regelen. Jij vindt toch ook dat een e-mail sneller beantwoordt is dan een telefoongesprek? Daarom is een website een slim idee!

 

 

On- of offline adverteren

Online adverteren is een stuk goedkoper dan offline adverteren. Het kost veel geld om flyers en folders te drukken en je kunt ze maar eenmalig gebruiken. Online kunnen klanten makkelijker reageren op je producten of diensten. Dit geeft al een veel betere betrokkenheid bij je bedrijf. Dit is natuurlijk een voordeel voor jou, want je weet precies hoe klanten over je denken. Sneller inspelen door sneller te reageren. Je kunt deze reacties gebruiken als recensies voor je bedrijf. Dat schept weer vertrouwen bij nieuwe klanten.

 

 

 

Je kunt meer informatie op je website kwijt

Je kunt veel informatie op je website zetten. Als eerste is het handig om een beschrijving te maken met wie je bent en wat je bedrijf doet. Dit kun je het beste op een ’over ons’ pagina zetten. Je geeft dus eigenlijk de normen en waarden van je bedrijf weer.

Let ook op de structuur van het menu. Houd het zo overzichtelijk als het kan. Het is niet nodig om voor elk onderwerp een andere knop in het menu te zetten. Anders maak je het menu weer te breed of te groot. Ook moet je ervoor zorgen dat het niet te algemeen wordt. Een balans daarin vinden is belangrijk. Zorg ervoor dat de titel van je menu knop hoort bij de tekst die op je pagina staat. NIET dat op de knop de titel “honden” staat en dat je op je pagina vertelt over een grasmaaier.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Tot zover ging dit over de voordelen van gewone websites. Nu wil je weten: ‘hoe zit het dan met een webshop?’. Bij een webshop heb je nog meer mogelijkheden om je producten goed onder de aandacht te brengen. Een goede beschrijving en mooie foto’s zorgen ervoor dat klanten sneller je product kopen. Verschillende betaalopties zijn dan een pluspunt. Hoe meer betaalopties zoals IDeal, CreditCard, Paypal of Afterpay, hoe meer keuzes je klant heeft. Hierdoor laat je de klant zelf beslissen.

Weet jij hoe je kan laten zien dat je bedrijf betrouwbaar is? Dit kun je laten zien door de klant de aankoop te laten beoordelen en deze recensie op je website te plaatsen.

 

 

Wil je nog meer weten wat er bij je website komt kijken?

Lees het in deze blog!

 

 

 

 

 

 

 

Naamsbekendheid

Als je een website hebt gemaakt kun je die doorgeven aan een zoekmachine. Dit doe je om gevonden te worden door je (potentiële) klanten. Iedere zoekmachine heeft een eigen aanmeldpagina. Het beste is om in de zoekmachine zelf de aanmeldpagina te zoeken. Wil jij je aanmelden bij meerdere zoekmachines? Dat kan!

Als je de goede zoekwoorden hebt ingevuld op je website, kom je niet alleen bovenaan te staan in Google als je de bedrijfsnaam intypt, maar ook met andere onderwerpen. Dit noemen ze ook wel SEO (Search Engine Optimization). Om hoger in Google te komen staan, heb je de goede zoekwoorden nodig. Zoekwoorden die alleen met je onderwerp te maken hebben zorgen ervoor dat je veel hoger komt te staan. Dit geeft dus meer naamsbekendheid.

 

 

Toegankelijkheid

Met je website maak je het je (potentiële) klant makkelijker om contact op te nemen met jou. Je maakt het dus toegankelijker voor je klanten. Goede informatie en duidelijkheid op je website is belangrijk. Je krijgt dan niet zo snel vragen met wat je precies doet. Je kunt meer kwijt op je website dan bijvoorbeeld op je visitekaartje of je flyer. Jij vindt toch ook dat je domeinnaam van je bedrijf makkelijker te onthouden is dan een telefoonnummer?

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 

Wees uniek!

Tegenwoordig doet iedereen hetzelfde, er is veel concurrentie. Weet jij al wie je concurrenten zijn? Nog niet? Dit kan je het beste uitzoeken voordat je gaat kijken voor een website. Zo kan je kijken hoe zij dit hebben gedaan. Als je uniek bent en zo ook overkomt op je (potentiële) klanten dan zullen ze sneller voor jou kiezen. Je website helpt hier ook in mee, dit is het platform waarmee jij je moet onderscheiden. Door een gaaf website ontwerp met de juiste kleuren kan het veel invloed hebben op je (potentiële) klanten en kun je je onderscheiden van de rest van de markt.

Weet jij waarom je een website nodig hebt?

Een website is een basisbehoefte van je onderneming. Je wist waarschijnlijk al dat alle bedrijven tegenwoordig een website hebben. Als je kijkt naar je concurrenten, zullen die er vast al een hebben. Je kan verschillende redenen hebben om een website te nemen. De reden die het meest wordt genoemd is dat je betrouwbaarder overkomt voor je potentiële klanten. Het wordt steeds belangrijker om betrouwbaarder te zijn deze tijd. Een website is een slim idee daarom!

 

Neem jij zomaar iets aan van iemand anders? Ik in ieder geval niet, ik luister en zoek daarna uit of de informatie die ik heb gekregen wel klopt. Doordat veel mensen dit doen is het handig als je een website hebt. Als je een website hebt dan ben je betrouwbaarder dan bedrijven die dit niet hebben. Een andere reden is dat je een grotere groep mensen bereikt. Wist je dat mensen je bedrijfsnaam minder goed onthouden na het lezen van een informatieve flyer of folder? Dit komt, omdat ze die weggooien na het lezen.

 

De meeste mensen zoeken eerst op internet naar informatie, producten of diensten. Als je een website hebt kunnen mensen jou ook vinden en kun je uiteindelijk een veel grotere groep mensen bereiken. Jij onthoudt waarschijnlijk ook een bedrijfsnaam beter dan een telefoonnummer. Je klanten hoeven dan alleen op je bedrijfsnaam te zoeken en ze komen al bij je website uit en dus ook bij je contactgegevens.

 

 

 

Heb je geen idee hoe je je moet onderscheiden van je concurrentie?

Lees hier hoe anderen jou kunnen helpen!

 

 

 

 

 

24 uur per dag beschikbaar

Je website is 24/7 beschikbaar. Dit betekent dus dat al je klanten (nieuwe en oude) je makkelijk kunnen vinden. Je klanten kunnen op ieder gewenst moment naar je website gaan om meer informatie te zoeken over je product of over je bedrijf. Je klanten kunnen ook rustig je website doorlezen zonder dat ze de druk voelen om iets te kopen. Jij bent vast wel eens aangesproken om iets af te sluiten of te kopen, hoe vond jij dat? Vast niet heel leuk. Een andere bekende vorm is dat ze jou bellen als je net wilt gaan eten. Herken je het? Je website is 24/7 beschikbaar, dus als je ligt te slapen kunnen je klanten nog steeds informatie vinden over je bedrijf. Je bent dus echt altijd bereikbaar voor je klanten. Jij zoekt toch ook eerst naar informatie voordat je iets gaat kopen? Dat doet je doelgroep dus ook en daarom is een website een slim idee!

 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 

 

Marketing wordt makkelijker

Je kunt je website gebruiken als marketingkanaal of je kunt hem gebruiken als doorlink van je advertentie. Je stuurt dan je klanten via je social media naar je website. Met Google of andere zoekmachines ben je goed te vinden. Daardoor word je doelgroep groter, want je hoeft de mensen niet meer persoonlijk te benaderen om je bedrijf bekender te maken. Door een website heb je veel meer tijd over om andere zaken te regelen. Jij vindt toch ook dat een e-mail sneller beantwoordt is dan een telefoongesprek? Daarom is een website een slim idee!

 

 

On- of offline adverteren

Online adverteren is een stuk goedkoper dan offline adverteren. Het kost veel geld om flyers en folders te drukken en je kunt ze maar eenmalig gebruiken. Online kunnen klanten makkelijker reageren op je producten of diensten. Dit geeft al een veel betere betrokkenheid bij je bedrijf. Dit is natuurlijk een voordeel voor jou, want je weet precies hoe klanten over je denken. Sneller inspelen door sneller te reageren. Je kunt deze reacties gebruiken als recensies voor je bedrijf. Dat schept weer vertrouwen bij nieuwe klanten.

 

 

 

Je kunt meer informatie op je website kwijt

Je kunt veel informatie op je website zetten. Als eerste is het handig om een beschrijving te maken met wie je bent en wat je bedrijf doet. Dit kun je het beste op een ’over ons’ pagina zetten. Je geeft dus eigenlijk de normen en waarden van je bedrijf weer.

Let ook op de structuur van het menu. Houd het zo overzichtelijk als het kan. Het is niet nodig om voor elk onderwerp een andere knop in het menu te zetten. Anders maak je het menu weer te breed of te groot. Ook moet je ervoor zorgen dat het niet te algemeen wordt. Een balans daarin vinden is belangrijk. Zorg ervoor dat de titel van je menu knop hoort bij de tekst die op je pagina staat. NIET dat op de knop de titel “honden” staat en dat je op je pagina vertelt over een grasmaaier.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Tot zover ging dit over de voordelen van gewone websites. Nu wil je weten: ‘hoe zit het dan met een webshop?’. Bij een webshop heb je nog meer mogelijkheden om je producten goed onder de aandacht te brengen. Een goede beschrijving en mooie foto’s zorgen ervoor dat klanten sneller je product kopen. Verschillende betaalopties zijn dan een pluspunt. Hoe meer betaalopties zoals IDeal, CreditCard, Paypal of Afterpay, hoe meer keuzes je klant heeft. Hierdoor laat je de klant zelf beslissen.

Weet jij hoe je kan laten zien dat je bedrijf betrouwbaar is? Dit kun je laten zien door de klant de aankoop te laten beoordelen en deze recensie op je website te plaatsen.

 

 

Wil je nog meer weten wat er bij je website komt kijken?

Lees het in deze blog!

 

 

 

 

 

 

 

Naamsbekendheid

Als je een website hebt gemaakt kun je die doorgeven aan een zoekmachine. Dit doe je om gevonden te worden door je (potentiële) klanten. Iedere zoekmachine heeft een eigen aanmeldpagina. Het beste is om in de zoekmachine zelf de aanmeldpagina te zoeken. Wil jij je aanmelden bij meerdere zoekmachines? Dat kan!

Als je de goede zoekwoorden hebt ingevuld op je website, kom je niet alleen bovenaan te staan in Google als je de bedrijfsnaam intypt, maar ook met andere onderwerpen. Dit noemen ze ook wel SEO (Search Engine Optimization). Om hoger in Google te komen staan, heb je de goede zoekwoorden nodig. Zoekwoorden die alleen met je onderwerp te maken hebben zorgen ervoor dat je veel hoger komt te staan. Dit geeft dus meer naamsbekendheid.

 

 

Toegankelijkheid

Met je website maak je het je (potentiële) klant makkelijker om contact op te nemen met jou. Je maakt het dus toegankelijker voor je klanten. Goede informatie en duidelijkheid op je website is belangrijk. Je krijgt dan niet zo snel vragen met wat je precies doet. Je kunt meer kwijt op je website dan bijvoorbeeld op je visitekaartje of je flyer. Jij vindt toch ook dat je domeinnaam van je bedrijf makkelijker te onthouden is dan een telefoonnummer?

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 

Wees uniek!

Tegenwoordig doet iedereen hetzelfde, er is veel concurrentie. Weet jij al wie je concurrenten zijn? Nog niet? Dit kan je het beste uitzoeken voordat je gaat kijken voor een website. Zo kan je kijken hoe zij dit hebben gedaan. Als je uniek bent en zo ook overkomt op je (potentiële) klanten dan zullen ze sneller voor jou kiezen. Je website helpt hier ook in mee, dit is het platform waarmee jij je moet onderscheiden. Door een gaaf website ontwerp met de juiste kleuren kan het veel invloed hebben op je (potentiële) klanten en kun je je onderscheiden van de rest van de markt.

"Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else"

– Margaret Mead –

Conclusie

In dit artikel heb je kunnen lezen wat de verschillende voordelen zijn van een website. Je bent er achter gekomen waarom een website een slim idee is. Door je website kun je veel meer klanten bereiken. Je hoeft daarvoor veel minder tijd in je promotie te steken, want veel mensen vinden jou door je website. Het contact met je klant gaat daardoor ook sneller. Je klanten kunnen jou makkelijker bereiken en je hebt ook minder tijd nodig om een e-mail te beantwoorden. De informatie is 24/7 bereikbaar. Zo kun je je bezighouden met andere zaken in je bedrijf. Wij hebben geleerd dat een website belangrijk is, je kan hier meer klanten aan over houden en je naamsbekendheid vergroten.

Heb je nog meer redenen om een serieuze website te hebben? Plaats je reactie hieronder!

rocketship-tilt-min

Ontvang onze leuke e-mails!

Jij krijgt alleen informatie van ons die aansluit met wat jij wilt

Dank je wel! Hopelijk ga je hiermee groeien!

rocketship-tilt-min

Ontvang onze leuke e-mails!

Jij krijgt alleen informatie van ons die aansluit met wat jij wilt

Dank je wel! Hopelijk ga je hiermee groeien!

rocketship-tilt-min

Ontvang onze leuke e-mails!

Jij krijgt alleen informatie van ons die aansluit met wat jij wilt

Dank je wel! Hopelijk ga je hiermee groeien!

Pin It on Pinterest

Share This