fbpx

De laatste tijd kom je veel artikelen over websites tegen, bijvoorbeeld over tips om je website beter te maken of over tips om je website hoger in Google te laten komen. (Ja, wij hebben ook een aantal artikelen hierover geschreven). Je kunt je website goed ontworpen hebben of hoog in Google staan, maar dan kan het nog steeds niet werken. Als je al deze zaken hebt en je website loopt nog steeds niet, heb ik voor jou hier enkele tips om je bezoekersaantal te laten stijgen. Dit zijn tips om meer website bezoekers te krijgen.

Klanten naar je website toesturen

Door dat je offline klanten binnenhaalt kun je deze doorsturen naar je website. Er zijn enkele voordelen, ze zien andere producten of diensten die je aanbiedt. Ze kunnen dan dus ineens besluiten om meer producten of diensten af te nemen bij je. Een online paneel is handig voor je klanten, ze zien precies welke producten of diensten ze eerder hebben afgenomen bij je. Ze kunnen dan ook zien welke facturen er nog niet zijn betaald. Je kunt ze dan ook de optie bieden om de factuur online te betalen. Het zal in het begin wennen zijn voor klanten. Uiteindelijk wordt er vertrouwen gecreerd en is het systeem makkelijk.

Je kunt online ondersteuning aanbieden voor je klanten, dit kan door een chatfunctie op je website. Tegenwoordig ontvang je de berichten op je mobiel net als je WhatsApp berichten en mocht je er even niet zijn? Dan zet je de chat uit en krijg je het bericht via de e-mail waardoor je later kan reageren.

 

Je online klantenservice

Een online klantenservice is handig tegenwoordig. Je kunt via deze weg meerdere klanten van dienst zijn. Zo makkelijk kan dat dus, vind je niet? Je kunt er ook een support systeem achter hangen zodat je niet altijd zelf hoeft te reageren. Met een online klantenservice kan je ook je social media in de gaten houden, je hebt dan sneller in de gaten wat er over je bedrijf wordt geschreven. Zo kun je snel inspelen op een reactie. Mensen klagen vaak online, door een online klantenservice kun je daar snel op inspelen. Mensen vinden het ook leuk als je reageert op een positieve reactie. Dit geeft vertrouwen en is nog leuk om te doen ook, kijk maar naar hoe Coolblue en de NS dat doen.

Klanten keren sneller terug als ze goede ondersteuning van je ontvangen. Er wordt sneller vertrouwen geschept. Als dat via de website gebeurt, is het fijn voor jou en voor je klant. Dit komt omdat je sneller kan reageren op je website. Wist je dat een klant sneller afrekent online en je dus sneller omzet op je rekening hebt? En door met meerdere betaalopties te werken biedt je de klant ook keuzes aan. Waardoor ze nog sneller kunnen betalen. Dat wekt weer vertrouwen op!

 

Online promotie is de benzine van je website!

Het is net als een benzine auto, die rijdt niet zonder brandstof. Zo is het ook met een website. Het gaat niet van zelf rijden als je er niets mee doet! Om je website te laten draaien heb je bezoekers nodig, die je vervolgens omzet naar leads. Er zijn twee manieren om bezoekers te genereren voor je website met promotie.

Organische promotie

De eerste manier is organische promotie. Deze promotie duurt ook het langst voordat het gaat werken. Een voorbeeld hiervan is social media. Hierop kun je berichtjes plaatsen, je mening ergens over geven of belangrijke nieuwsartikelen delen. Een ander voorbeeld is dat je een blog kunt gaan schrijven om je doelgroep te benaderen en te informeren over handige tips op jouw vakgebied. Je gaat jezelf een expert maken in jouw branche. Dit geeft vertrouwen bij je doelgroep en dan denken bedrijven eerder aan jou dan aan je concurrent.

Je kun je blogs verspreiden op je social media. Hierbij is het belangrijk om goede pakkende titels te gebruiken. Het beste is om de lezer nieuwsgierig te maken. Via deze methode kan het enkele maanden duren voordat je een daadwerkelijke stijging in je bezoekers opmerkt. Het is wel belangrijk om met regelmaat een bericht te posten op je social media of te bloggen. Het moet niet zo zijn dat je elke 5 minuten een bericht plaatst, daar wordt je doelgroep gek van, maar een keer per jaar is weer te weinig . Als je de goede regelmaat hebt gevonden kun je in een aantal programma’s een automatische post functie invoeren. Zo hoef je nooit meer na te denken over de berichten die gepost moeten worden op social media of op je blog. 

Betaalde promotie

Een tweede manier is betaalde promotie. Denk hierbij aan Facebook ads, Google ads, Bing ads, enzovoort. Dit zorgt op kortere termijn voor veel bezoekers. Hiervoor moet je wel betalen. Je kunt zelf bepalen voor welk bedrag je deze ads wilt plaatsen. Ga er maar vanuit dat je veel geld erin moet steken om goede resultaten te behalen. Ook is het zo dat als je de verkeerde keywords neerzet, je doelgroep de advertentie niet te zien krijgt. De verkeerde doelgroep zal dan snel je website uiteindelijk weer verlaten en dat is niet wat je wilt. Dit zorgt dan ook weer voor een hoger bouncepercentage.

Het is belangrijk om te kijken waar je doelgroep zit. Je hebt tegenwoordig zoveel verschillende kanalen. Facebook is bijvoorbeeld meer bedoeld voor particulieren en LinkedIn is meer ingericht voor zakelijke doeleinden. Daarom is het belangrijk dat je A/B testing doet. A/B testing is dat je 2 verschillende advertenties maakt. De ene zet je de eerste week in en de tweede zet je de tweede week in. Daarna ga je kijken welke het beste heeft gewerkt. Om te weten welke werkt kun je kijken naar je websitebezoekers. Dit kun je meten met bijvoorbeeld Hotjar of met Google Analytics.

Linkbuilding

Linkbuilding is goed. Linkbuilding is simpel, op je website staan allemaal links naar andere pagina’s van je website. Een zoekmachine zoals Google kijkt ook naar de links op je website. Hoe meer links naar dezelfde pagina leiden hoe belangrijker Google denkt dat die pagina is. Als een andere website naar je website linkt dan is dat ook een goede zaak.

Conclusie

In deze blog heb je kunnen lezen welke zaken belangrijk zijn om meer website bezoekers te krijgen. Het is belangrijk om je offline klanten door te sturen naar je website. De online wereld wordt steeds belangrijker tegenwoordig. Ook de service wordt steeds belangrijker. Je kunt een online klantenservice opzetten, hierbij kun je denken aan een chat op je website. Als je er niet bent zal die alle berichten door zetten naar je e-mailadres en anders kun je ze beantwoorden op je telefoon, net als een WhatsApp bericht.

De promotie van je website is ook belangrijk. Je hebt 2 soorten promotie, organische promotie en betaalde promotie. Het verschil is dat betaalde promotie op korte termijn werkt en organische promotie op lange termijn. Voorbeelden van organische promotie is social mediaberichten plaatsen of een blog bij houden. Voorbeelden van betaalde promotie zijn Facebook Ads, Google ads en Bing Ads.

Linkbuilding is ook belangrijk. Hierbij zet je links naar andere pagina’s op je website of laat je andere websites linken naar jou. Hoe meer links er naar één pagina zijn, hoe belangrijker hij is voor een zoekmachine. Dan komt die pagina ook hoger te staan bij een zoekmachine.

Welke belangrijke tip heb je nog voor het verhogen van je websitebezoekers? Plaats je reactie hieronder!

rocketship-tilt-min

Ontvang onze leuke e-mails!

Jij krijgt alleen informatie van ons die aansluit met wat jij wilt

Dank je wel! Hopelijk ga je hiermee groeien!

rocketship-tilt-min

Ontvang onze leuke e-mails!

Jij krijgt alleen informatie van ons die aansluit met wat jij wilt

Dank je wel! Hopelijk ga je hiermee groeien!

rocketship-tilt-min

Ontvang onze leuke e-mails!

Jij krijgt alleen informatie van ons die aansluit met wat jij wilt

Dank je wel! Hopelijk ga je hiermee groeien!

Pin It on Pinterest

Share This