fbpx

Zodra je bezig bent met je onderneming of juist gaat starten zijn dit 5 zakelijke tools die je moet hebben om jouw leven een stuk makkelijker te gaan maken. Deze tools zorgen bijvoorbeeld voor een betere communicatie of het inplannen van taken en het bijhouden ervan.  Daarnaast heb je een tool waarbij je wachtwoorden van alle account  op kan zetten, tegenwoordig zijn dat er heel veel en het moet vooral veilig gebeuren. Ik heb hieronder een aantal handige tools voor je op een rij gezet en waarom je het zou gebruiken. Veel leesplezier!

1. Houd communicatie kort en krachtig: Slack

Logo Slack
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Communicatiesoftware slack:
Hiermee verstuur je makkelijk bestanden en berichten binnen jouw onderneming of communiceer je snel met andere slack gebruikers. Bijvoorbeeld mensen waar je mee samen werkt.

Waarom is het zo handig?
Slack heeft een mobiele app versie en een versie voor de pc en mac. Hierdoor kan je overal toegang hebben tot je berichten en bestanden die je hebt verstuurt of hebt ontvangen.

Je kan bijvoorbeeld een berichten notificatie aanzetten, voor zowel mobiel als pc/mac, hierdoor mis je nooit wat. Of je zet het uit waardoor je rustig kan door werken zonder gestoord te worden.

Met slack kan je tevens bekende platformen koppelen zodat je alles op 1 plek ontvangt wanneer jij dat wilt. Denk maar eens aan als je een blog automatisch post op je website, dit kun je dan verbinden met slack waardoor je bijvoorbeeld op je telefoon een push bericht ontvangt. Erg handig dus en dat allemaal met 1 app.

Er is ook een betaalde versie voor als je gezamenlijk een team bent en veel deelt qua bestanden of third party apps eraan koppelt zodat je berichten ontvangt in 1 omgeving.

Gebruik is: Gratis / betaald mogelijk
Website: https://slack.com/intl/en-nl/?eu_nc=1

 

 

2. Maak je planning snel met: Asana

Asana-logo
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 

 

 

 

 

 

 

Met asana kan je makkelijk je planning maken voor wat je allemaal moet en / of wilt doen.
Asana houdt alles voor je bij. Het enige dat je hoeft te doen is nog het inplannen ervan.

Waarom is het zo handig?
Asana werkt erg fijn qua gebruikers interface voor zowel mobiele app als pc/Mac het is snel en slaat ook nog zaken offline op voor als je even geen internet hebt en synced het later weer als je verbinding hebt. Ook het afvinken van taken en tijden / datums eraan koppelen is ideaal. Als je net start met het inplannen merk je dat het snel gaat.

Je kan makkelijk teamgenoten uitnodigen en samen werken, ook kan je elkaars planningen bekijken en toevoegingen eraan geven. Hij of zij krijgt dan een melding. Handig zonder dat je er iemand persoonlijk voor hoeft te storen.

Mocht je niet weten hoe je moet starten met Asana? Dan zijn er veel handige templates, zodat je letterlijk alleen het invulwerk nog hoeft te doen en de taken alleen nog hoeft af te werken zelf natuurlijk!

Deze templates zijn zo gemaakt dat je alles kan aanpassen naar jouw wensen, dit maakt het extra ideaal, omdat je zo snel gestructureerd kan werken en het altijd handig is om te kijken wat zo een template al aanbiedt.

Ook is er een betaalde versie, zodat je nog meer zaken kan doen met Asana als je samenwerkt, dit is niet verplicht maar biedt wel handige opties aan.

Gebruik is: Gratis / betaald mogelijk
Website: https://asana.com/

 

Lees hier onder de rest van de 5 zakelijke tools die je moet hebben!

3. Sla al jouw handige paswoorden op met:
Avast wachtwoord manager

 

all-your-passwords
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Het is tijd voor meer gemak, daarom wil je snel kunnen inloggen maar wel veilig.

Heb je last van te veel wachtwoorden en bij elk account dat je hebt hebben ze eigen voorwaarden om een account aan te maken? Blijf dan door lezen. Want met deze wachtwoord manager kan je namelijk alles makkelijk opslaan in 1 keer.

Waarom is het zo handig?

Door software wordt het je makkelijk gemaakt, hierdoor hoef je alleen nog op enter te drukken. Door makkelijke installaties voor je browser en voor je telefoon log je overal op in. Geen zorgen verder de software is beveiligd waardoor dit kan en mocht je weg gaan van de pc? Dan kan je dit makkelijk op afstand vergrendelen.


Tevens is het gebruikersinterface erg gebruiksvriendelijk en raad ik deze aan vergeleken met de vele anderen die er zijn.

Gebruik is volledig gratis: Avast password manager

Website: https://www.avast.com/nl-nl/passwords#mac

 

 

Nog 2 tools te gaan van de 5 zakelijke tools die je moet hebben!

 

4. Snelle handige E-mail client: Thunderbird


Thunderbird-logo
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Je wilt snel je e-mail bekijken, openen en versturen maar weet niet welk programma voor op de pc/mac nou goed, handig en veilig is. Kies dan voor Thunderbird van de makers van de Mozilla firefox browser.

Deze handige E-mail client pakt meestal goed je gegevens van de hosteraar over na het invullen van je gebruikersnaam en wachtwoord hierna zul je nog wel even handmatig de instelling “versturen” moeten controleren qua gegevens om daadwerkelijk te kunnen versturen.

Het gebruikersinterface is ook erg simpel ingericht en is het beschikbaar voor zowel mac als pc.

Gebruik: Gratis

Website: https://www.thunderbird.net/nl/

 

 

 

 5. Een antivirus programma blijft handig: AVG

AVG-Antivirus-Free-Edition
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

 

 

 

 

 

 

Voor zowel Mac als pc is veilig surfen op het internet altijd van belang, omdat het steeds minder veilig wordt door steeds meer virussen. Pak dit goed aan en laat je bestanden en vooral E-mail vaak scannen en voorkom pc problemen.

Het interface is makkelijk te gebruiken en er kan worden ingesteld wanneer je de pc wilt laten scannen, zodat als je er op werkt dat hij natuurlijk niet scant anders is je pc traag. Het beste om dit te doen is in de avond, zodat je pc zijn gang kan gaan en je rustig kunt slapen ook is het in de meeste gevallen qua stroom gebruik laag.

Gebruik:
Gratis

Website:
https://www.avg.com/nl-nl/free-antivirus-download

Conclusie:

Hier lees je alles over waarom je deze 5 zakelijke tools moet hebben en hoe ze jouw leven een stuk makkelijker gaan maken, denk maar eens aan alles overzichtelijk te hebben en dat ze je up-to-date houden. Zodat jij je kan blijven focussen op waar je echt goed in bent. En van elke tool is er een GRATIS versie om mee te beginnen of voor de extreme gebruikers een betaalde versie om er meer mee te doen.

rocketship-tilt-min

Ontvang onze leuke e-mails!

Jij krijgt alleen informatie van ons die aansluit met wat jij wilt

Dank je wel! Hopelijk ga je hiermee groeien!

rocketship-tilt-min

Ontvang onze leuke e-mails!

Jij krijgt alleen informatie van ons die aansluit met wat jij wilt

Dank je wel! Hopelijk ga je hiermee groeien!

Pin It on Pinterest

Share This